泛华网滾动新闻

2013年11月9日星期六

聚焦中国: 18届3中全会: 外媒警告不应对中共十八届三中全会改革抱太大期望

中国
 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
18届3中全会: 外媒警告不应对中共十八届三中全会改革抱太大期望
Nov 9th 2013, 13:25, by 法广

据苹果日报今天报道,外界一般预计会议涉及重点将包括人民币汇率开放、农村土地改革、国有企业重组等,但不会触及政治改革。美国《纽约时报》发表文章分析,中国推行伤筋动骨的重大改革势必遭遇强大阻碍,因此外界不必过度期待。

《纽约时报》指,过分期待这次会议推出根本性改革措施并不务实,希望越大失望就越大,特别是牵扯到太多既得利益阶层。

《华尔街日报》也撰文指出,外界可以通过此次会议看清,习近平的强有力究竟是虚有其表,还是他拥有像邓小平的权威和远见,推动中国走上新的发展道路。

Media files:
11月9日在天安门广场巡逻.jpg (image/jpeg)
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论

全部目录