泛华网滾动新闻

2013年11月15日星期五

聚焦中国: 架床叠屋官衔多 深改小组老面孔

普通话主页
 
Curious about the benefits of meditation?

In just a few minutes daily, this course will teach you how to relax and relieve stress. Even with a full schedule, you will want to make time for this!
From our sponsors
架床叠屋官衔多 深改小组老面孔
Nov 15th 2013, 04:44

香港一家亲北京报章周五报导,中共第18中央委员会第3次全体会议决定中央成立的深改小组,将负责统筹政治、经济、文化、社会、生态、党建6大领域的全盘改革。

报导表示,将有多位政治局常委参与小组的领导,同时统领指导现今中央已有的财经领导小组、中央机构编制委员会、文化改革小组、司法改革小组和国务院医改小组、教改小组等。

报导指出,这将令深改小组成为在人员配备、职权责任等方面规格最高的超级机构。一般而言,目前中共中央设立的各小组或委员会,通常由一位政治局常委担当,极少数有两位常委参与,有的仅由政治局委员牵头。

此外,媒体普遍预料国家主席习近平将会掌管深改小组,而非国务院总理李克强。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论

全部目录