泛华网滾动新闻

2013年10月22日星期二

聚焦中国: 中国/西藏/人权: 法新社评西藏白皮书:外界对习近平改善西藏政策的期望破灭

中国
 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
中国/西藏/人权: 法新社评西藏白皮书:外界对习近平改善西藏政策的期望破灭
Oct 22nd 2013, 12:37, by 法广

中国刚刚发表的白皮书坚持,中国将西藏从残酷落后的农奴制度下解放,西藏今天经济发展迅速,政治上积极进步,拥有繁荣的文化,和谐的社会以及良好的环境。白皮书肯定,西藏人民是幸福的,发展西藏不应当偏离这样的政策。

但流亡西藏人和捍卫人权组织却指控中国政府摧残破坏西藏的宗教,文化和语言,破坏西藏的生态,中国的西藏政策在西藏出现严重的错误。

法新社指出,从2009年以来,超过120名西藏人用自焚来抗议中国的控制。大部分自焚藏人确实来自西藏以外的中国四川,甘肃,青海藏人居住集中的地区。

中国政府拒绝所有的指控,强调批评者不顾中国在西藏作出巨大贡献的事实而作别有用心的恶意攻击。
 

Media files:
CHINA_Tibet.JPG (image/jpeg)
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论

全部目录