泛华网滾动新闻

2013年10月27日星期日

聚焦中国: 陈永洲穿囚服剃光头认错 未定罪先遭“示众”

普通话主页
 
Curious about the benefits of meditation?

In just a few minutes daily, this course will teach you how to relax and relieve stress. Even with a full schedule, you will want to make time for this!
From our sponsors
陈永洲穿囚服剃光头认错 未定罪先遭"示众"
Oct 27th 2013, 15:55

央视播出陈永洲穿囚服、戴手铐、剃光头的画面遭到质疑,不少人认为有辱人格。

据香港明报星期天报道,在央视的播出的报道中,陈永洲穿囚服、带手铐并光头出镜,引起舆论哗然,有网友认为这是变相的"游街示众",并贴出落马高官薄熙来、刘志军等受审照片对比,质疑为何他们不用剃光头,谴责警方侮辱人格。1992年,中国官方曾颁布《最高人民法院、最高人民检察院、公安部关于依法文明管理看守所在押人犯的通知》称,"除本人要求外,禁止给在押人犯剃光头,禁止剃有辱人格的发型"。明报说,央视早前播出对涉嫌嫖娼的"大V"薛蛮子的访问片段,手法亦十分类似。

此外,香港苹果日报也评论说,短短3日内,陈还没有上法庭,就先上电视定了罪。有网民嘲讽当局正在建立新的治罪模式,即"抓人、派出所拘留审讯、央视坦白"。还有批评称,"法庭不见了,辩护消失了,审判不需要了,律师就要失业了"。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论

全部目录